Sunday, June 28, 2009

BUNGA CENGKIH


Selepas Orang Kita(nickname dalam ruangan chat SERAMAPENANG) bertanya ada anak2 ayam yg SP buat jadi mcm yang SP letak dalam blog,tup2 terus terkeluar anak yang mcm kat bawah. Anak di bawah belum lagi tukar bulu kuning dan SP tidak asing lagi dengan ibu. cuma kadang kala saja SP letak asing untuk dipertontonkan kepada kawan2 yang datang. tak tahulah samaada nak jadi mcm bapaknya atau pun tak, janji SP tak perlu nak cari darah tok uban buat masa sekarang sebab dah jimat sekor untuk dijadikan baka. Tapi ini bukanlah hasil terbaik kerana masih dalam peringkat percubaan. ada beberapa peringkat lagi yang perlu SP lakukan.

Tak dapat dipastikan dengan betul apabila tuan yang menjual ayam ini (ayah wan/wan motel)sama ada Acappan(seperti gambar di atas skali)adalah adik beradik kepada johan muda tasik kenyir.Sebabnya semasa SP melawat dungun,beliau pernah menyebut begitu.tetapi kalau bukan pun tak mengapa sebab ciri2 yang SP nak ada pada acappan. dan yang lebih penting Acapan naik ibu dengan cantik walaupun bertubuh kecil.

*Adik beradik bunga cengkih yang lain tak sempat keluar sebab telur rosak akibat hujan lebat. Silap letak tempat telur mengeram semasa di rumah baru. Bila check balik ada anak ayam dalam telur tu.



2 comments: