Wednesday, June 10, 2009

APA ITU TARIK SELAM???

video

Minggu sudah SP tidaklah begitu sihat untuk bergiat aktif tapi atas permintaan kawan nak berjumpa di Penang so dengan bersemangat SP turun membawa Si Labu ke Seberang Jaya.

Terima Kasih kepada rakan2 yang melayari blog SERAMA PENANG. Ramai juga yang bertegur sapa di tempat pertandingan dan memberitahu ada tinjau2 blog ini. Diharap kepada pengunjung di Pulau Pinang jika nak SP masukkan entry anda didlm blog ini jgnlah segan2 hubungi SP.SP suka berjalan sambil melihat kehebatan ayam2 anda. Mana tidaknya sampai melaka,Terengganu,Kelantan,KL,N9,Kedah dan Perlis hanya semata-mata nak tgk ayam. SP juga menjemput kawan2 yang ingin melihat Si Labu dengan lebih dekat, dtglah berkunjung ke sini.

Di atas adalah video lama yang SP jumpa dan boleh dikongsi bersama. Ayam yang tarik dan selam. Ayam begini selalunya markahnya boleh mencapai markah 23.5. Selamat menonton

8 comments:

  1. tarik selam ni mrkh gaya dia kira jln jer ke...klu tgk selalunya ayam ni mls kepak skt..

    ReplyDelete
  2. tarik selam yang saya faham adalah apabila mata ayam melepasi kaki dan bila dia tarik akan menenggelamkan kepalanya sehingga paruh berada di atas dada atau kebawah.ayam tu kalau dia jalan,kepak atau angkat sebelah kaki boleh dikira sebagai bergaya.

    slalunya ayam aktif yang kuat kepak ni bukan terdiri dari ayam selam.dia tarik biasa2 je.dengar2 skang ada juga yang selam dan berkepak skarang

    ReplyDelete
  3. klu tarik selam kuat kepak bleh dpt kot 24.5...

    ReplyDelete
  4. fuyyooo markah 24.5 ke???
    ayam gitu balung sepeng pun boleh menang la kot
    ehehehe

    ReplyDelete
  5. salam SP,saya ady dari nilai,ada tak baka dari bapa selamtarik seperti video di atas tu???saya minat pada warna rinting selam tarik tu...jika ada anak2 dia maklumkan yer...0192783693.tks.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum.. bro sp, saya macam masdi jugak kalau ada anak info pada saya 0174920476

    ReplyDelete
  7. owh sorry baru tgk msg ni
    ayam ni nama kopi dangdut
    anda mesti kenal kan

    ReplyDelete
  8. slm saudara,ikut seperti komen di atas,tolong maklum juga seramaraja.blogspot,klu ada anak dr baka di atas,h/p 013-9366360

    ReplyDelete